S jedním makléřem nebo s deseti?

S jedním makléřem nebo s deseti?

S jedním makléřem nebo s deseti? 1024 639 admin

Máte pocit, že více realitních makléřů přivede více nabídek, a tedy i více kupujících, s tím i rychlejší možnost prodeje nemovitosti? Jak je to doopravdy? Je spolupráce s více makléři dobrý nápad, nebo vám způsobí více škody než užitku?

Větší množství kupujících

Jako prodávající samozřejmě od realitního makléře, popřípadě realitní kanceláře, požadujete, aby oslovil co nejvíce potencionálních zákazníků, kteří by měli o danou realitu za danou částku zájem. Čím větší množství oslovených potencionálních kupující, tím větší šance, že nemovitost prodáte za částku, kterou chcete, navíc poměrně rychle. Máte pocit, že oslovením více realitních makléřů získáte větší šanci oslovit více osob? Většina makléřů používá stejné přední realitní portály, tudíž vám více inzerátů nijak nepomůže. Opakovaný inzerát bývá často na škodu, jelikož kupující mohou být zbytečně zmateni a nebudou vědět, na koho se obrátit. Podobně také v případě, budete-li mít na plotě více plachet inzerujících prodej domu. Zobrazení nemovitosti na jednom serveru vícekrát může působit také nedůvěryhodně, tedy tak, že se chce majitel nemovitosti rychle zbavit apod.

Zmatky a soutěžení

Realitní makléři mají za úkol komunikaci s osobami, které stojí o prohlídku nemovitosti. Co když však máte realitních makléřů více? Jak budete korigovat jednotlivé prohlídky? V případě, že je realitní makléř jen jeden, vše si pohlídá, naplánuje a vám již oznámí harmonogram, kdy bude s návštěvníky přicházet. Docházet může i ke zbytečnému soupeření mezi makléři. Přeci jen i v tomto případě jde o to, kdo vhodného kupujícího přivede dříve a získá možnost prodeje nemovitosti pro sebe. I tímto se dostáváte do nepříjemné situace. Jeden makléř vás nenutí do bezdůvodného snižování ceny vlivem rivality s jinou RK. Spolupráce s více realitními makléři může vést také k demotivaci makléře, který bude mít strach, že mu obchod vyfoukne jiný z kolegů, přestane se tak snažit a raději bude investovat svůj čas do jiných projektů.

S jedním realitním makléřem

Zvažte proto spolupráci „pouze“ s jedním realitním makléřem, který vše zvládne stejně dobře. Realitní makléř má podchycenou inzerci, nehrozí duplicitní či zavádějící informace na různých realitních serverech, pracuje sám a může si dovolit vložit více energie i financí do kvalitního marketingu. Pohodlné je to pro vás i z pohledu prohlídek, které řešíte jen s jedním člověkem. Může pořádat také aukci, jelikož má pod kontrolou všechny zájemce. Vyjednává vždy na vaší straně a ve váš prospěch.

 

Informace a komunikace

Při komunikaci s jedním makléřem máte také pod kontrolou jednotnou strategii prodeje. Vaše komunikace se zaměřuje jen na jednoho člověka, šetříte tak i svůj cenný čas. Vždy také víte, kdo provází vaše klienty nemovitostí. Makléř vás navíc pravidelně informuje o stavu prodeje a zasílá statistiky o návštěvnosti inzerátu. Makléř také není stresován časem a soutěží s jinými realitními makléři a nepřivádí na prohlídku „nevhodné zájemce“, tvz. realitní „turisty“. Popřemýšlejte tedy nad spoluprací s jedním kvalitním realitním makléřem, který vše zvládne s přehledem naprosto sám a i pro vás bude komunikace příjemnější a snazší.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top