Sám sobě architektem i makléřem

Sám sobě architektem i makléřem

Sám sobě architektem i makléřem 1024 639 admin

Správný realitní makléř se na zakázku jako takovou musí dívat vždy jako architekt, potřebuje vnímat celek, kupující, obchodní strategii a marketing a potom jde do detailu jednotlivých dílčích řešení. Realitní makléř je člověk mnoha profesí, ovšem vždy s jednou tváří a lidským přístupem.

Češi jsou národ kutilů, platí to ale i při prodeji nemovitosti?

Možná to vychází z nedávné minulosti, kde jsme byli zvyklí si vše dělat sami – opravit si auto, postavit dům, chatu, plot, postavit si ze staré motorky benzínovou sekačku apod. Jsme národ kutilů a byli jsme zvyklí žít skromně a dost si spořit, navíc všechny služby byly ZDARMA. Po revoluci se vše uvolnilo, hranice, trh, ekonomika a taky demokracie, začalo se rozvíjet soukromé podnikání a vůbec se začalo „žít lépe“. Ovšem některé zvyklosti a chování lidí zůstaly natolik zakořeněné, že se to projevuje i dneska. Samozřejmě, že kromě již všeho zmíněného se po revoluci dosti významně uvolnila mj. i morálka a spousta podnikavců se dala právě na podnikání, což většinou bylo hned poznat, ovšem tehdy ještě nebylo příliš s čím srovnávat a trh byl tak hladový, že to tehdy nikdo neřešil. V průběhu let se prakticky v každém odvětví, oboru či oblasti naší ekonomiky vytvořila dosti velká konkurence.

Nejinak tomu bylo a je i právě v realitách, kde stejně jako všude jinde je i dneska spousta spíš podnikavců než podnikatelů, kterým jde většinou především o jejich zisk než o potřeby jejich klientů. Podnikání v realitách je především o nastavení určitých hodnot, důvěře a osobním přístupu ke klientům. Mě vždy šlo, jde a půjde především o klienta, nikoliv o jeho nemovitost a provizi, kterou dostanu z jejího prodeje. Ta je pro mě příjemným bonusem, díky kterému pak můžu dále pracovat na zkvalitňování svých služeb a rozšiřování jejich komplexnosti.

Jsem přesvědčený, že pokud realitní kanceláře a jednotliví makléři dokáží být svým klientům adekvátní přidanou hodnotou, nebudou pak mít důvod si prodávat své nemovitosti sami a začnou jim více důvěřovat, protože si to zaslouží za to vše, co dělají pro své klienty.

Samozřejmě, že je ovšem potřeba nejprve tzv. pročistit ten realitní trh a „zbavit“ se těch podnikavců a nepoctivců, kteří to s tou svojí prací v realitách nemyslí zase až tak vážně a kteří nám ostatním poctivým dělají špatné jméno.

Realitní makléř = člověk mnoha profesí

Jako realitní makléř se necítím být jen obchodníkem, ale jsem zároveň i psychologem, právníkem, fotografem, designérem, řemeslníkem, architektem, stavebníkem, grafikem, marketérem, zahradníkem apod. Málokdo si uvědomuje, co vše vlastně musí ten správný realitní makléř obsáhnout, aby ten prodej nemovitosti proběhl maximálně efektivně a úspěšně. Samozřejmě, že na všechny tyto odbornosti pak ve finále potřebuje jednotlivé odborníky, ovšem aby mohl vše řádně skloubit a zkoordinovat, sám o všem musí mít minimálně nějaké aspoň základní povědomí. S každým jednotlivým obchodním případem se vždy zdokonaluji a získávám další a další zkušenosti, které pak můžu využít u dalšího svého klienta. Jen tak pak můžu být tou adekvátní přidanou hodnotou pro své klienty. V dalším článku vám rozklíčuji, co vše je důležité při prodeji nemovitosti a že klíčem k úspěchu v realitách jsou INFORMACE.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top