Komplexnost versus specializace v realitách

Komplexnost versus specializace v realitách

Komplexnost versus specializace v realitách 1000 672 admin

Připravil jsem pro vás sérii článků o komplexnosti řešení a jejich významu při prodeji nemovitosti. Většina realitních makléřů podceňuje komplexnost řešení potřeb u svých klientů, přitom je dle mého názoru právě tohle jedna z opravdu velkých přidaných hodnot, kterou mohou makléři svým klientům poskytnout při prodeji jejich nemovitosti.

Znamená komplexnost řešení v realitách snížení kvality služeb?

Komplexnost řešení nejen v realitách vždy byla a stále je trendem, ba co víc, podle mých zkušeností je poptávka po něm stále větší, protože lidi už přišli podle mě na to, že se vyplatí svěřit své potřeby odborníkům, kteří se o vše postarají. Ovšem dnes je čím dál větší důraz kladen na kvalitu jednotlivých dílčích řešení. Dnešní náročný zákazník vyžaduje komplexnost a expertízu v jednotlivých službách, což odděluje průměrné od špičkových makléřů. Dobrý makléř si potřebuje uvědomit, které služby má na špičkové úrovni a kde si třeba nechá doporučit jiného odborníka, dokonce i od svého klienta. Našel bych pár příkladů, kdy se takový odborník stal později mým dodavatelem.

Nahradí v realitách specializace komplexnost řešení?

Je pravdou, že kdo se specializuje na určitou oblast, bývá v ní pak větším odborníkem. Jsou však oblasti, ve kterých se spíše preferuje ta komplexnost. A právě reality jsou jednou z těchto oblastí, pokud se ovšem zrovna nespecializujete na jednotlivé segmenty realitního trhu (komerční nemovitosti, zahraniční nemovitosti, hotely, developerské projekty, orná půda, lesy apod.) nebo jste jinak specializovaní (prodeje, pronájmy, problematické obchody – exekuce, insolvence, dražby apod.). Popravdě ani neznám moc dalších oblastí, kde by byly takové nároky na komplexnost řešení. Skvělý makléř se na zakázku musí dívat jako architekt, potřebuje vnímat celek, kupující, strategii a marketing a potom jde do detailu dílčích řešení. Trendem v realitách zůstane komplexní přístup se specializací tam, kde je to nezbytné pro byznys a jeho výsledky. Např. uplatnění virtuální reality nebo specializace v marketingu apod.

Jak zajistit komplexnost řešení – sám nebo pomocí týmu specialistů?

Můžu nabízet komplexní řešení pouze za předpokladu, že díky svým bohatým zkušenostem, prověřeným kontaktům, a především díky svému přístupu jsem schopen nalézt vždy to nejlepší komplexní řešení individuálně pro každého svého klienta. Musím umět všechna ta dílčí řešení skloubit a zkoordinovat, aby na sebe navazovaly, aby vůbec byla maximálně efektivní a aby jejich výsledek splňoval nejen moje očekávání, ale především očekávání mých klientů. Právě díky svým bohatým zkušenostem jsem pro své klienty velkým přínosem v rámci celého komplexního řešení, protože přesně vím, co je potřeba, aby byl výsledek co nejlepší. Někde jsem četl, že dnešní svět už nestíhá, aby vše bylo na 100 % a dobrý makléř musí rozpoznat to, kde potřebuje špičkového specialistu, protože konkrétní zakázka to vyžaduje. Např. pokud budu něco prodávat v segmentu, který neznám, najdu si raději odborníky a budu s nimi spolupracovat. Pro mě je nejdůležitější, abych zakázku viděl vždy z nadhledu s jasným záměrem dosažení úspěchu.

 

Jaký bude další vývoj komplexnost nebo specializace?

Podle mého názoru si každý z těchto přístupů najde své uplatnění, vždy však bude záležet na potřebách a situaci konkrétního klienta – specializace (komerční nemovitosti, developerské projekty, hotely, zahraniční nemovitosti, orná půda, lesy, prodej společností atd.) versus komplexnost pomocí týmu specialistů (především rezidenční bydlení nebo rekreační objekty, řešení různých životních situací klientů – dědictví, exekuce, insolvence, dražby, relokace atd.). V dalším článku vám představím aktuální trendy v komplexním přístupu prodeje nemovitosti.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top