S efektivní strategií až do oblak. Ale víte, jak na to?

S efektivní strategií až do oblak. Ale víte, jak na to?

S efektivní strategií až do oblak. Ale víte, jak na to? 1024 639 admin

Se správně nastavenou myslí, sebevědomím a důvěrou klienta, dokážete cokoliv.

Málokdo si vlastně uvědomuje, jak důležité je v obchodu nastavení naší hlavy a myšlení, tzv. mindset. Denně máme okolo 50-60 tisíc myšlenek a mě jde o to, aby většina mých myšlenek směřovala k úspěšnému byznysu, a to je mentální práce. Je důležité mít v průběhu celého procesu obchodu v sobě nastavenou klidnou sílu a mysl a věřit, že konkrétní nemovitost prodám co nejlépe. Kromě toho, že toto pozitivní a klidné nastavení mysli makléře uklidňuje jeho samotného, uklidňuje zároveň i prodávajícího, že je vše tak jak má být a vše probíhá v naprostém pořádku. Není nic horšího než vystresovaný makléř, který si nevěří a pochybuje prakticky o všem, a především sám o sobě. Jakmile mám nepříjemné pocity a emoce, hned s nimi pracuji a pomáhám i svým klientům, abychom do byznysu vnesli klid, harmonii a potenciál úspěchu.Zcela zásadní je pro jakýkoliv obchod vzájemná důvěra, v realitách to platí dvojnásob. Vždyť jak by to vypadalo, kdyby realitní makléř věřil prodávajícímu, ale on jemu ne.

 

Nebo naopak, majitel nemovitosti by věřil makléři, ovšem makléř jemu ne. Důvody vzájemné nedůvěry mohou být různé, proto je potřeba, aby si na samém začátku případné spolupráce při prodeji nemovitosti oba vzájemně tzv. odkryli všechny karty a byli k sobě maximálně upřímní.

Bez upřímnosti a maximální otevřenosti se důvěra nikdy získat nedá. Proto je důležité si na nic nehrát, být autentický a vidět v tom druhém vždy to dobré a nepodezírat jej z ničeho. Samozřejmě že je důležitá i ta pověstná vzájemná „chemie“, ale ta už prostě nejde nijak ovlivnit. Je pro mě standardem se maximálně přizpůsobit osobnosti i zvykům svých klientů. A někdy musím být výborným psychologem a u kupujících, tak trochu i „hercem“, který chrání své klienty a chce do byznysu přinést pozitivní energii. A to někdy potřebuje určitou míru odlehčení i humorné nadsázky.

Kvalitně nastavená strategie předurčuje spokojenost všech stran obchodu.

Základním principem obchodu je, že každá z jeho stran by z něj měla vycházet maximálně spokojená. V realitách tomu není jinak, ovšem jak toho docílit, to už je mnohdy o něčem jiném. Vše vychází z detailní analýzy potřeb a očekávání klientů.

 

Záměrně zde uvádím klientů, protože to není jenom o prodávajícím, nýbrž i o potřebách a očekáváních kupujících, která je potřeba rovněž detailně zanalyzovat. Mnoho potřeb je ovšem i skrytých, klienti je v prvním jednání mnohdy ani netuší nebo nemají představy, co takový byznys v realitách obnáší. Mám vyzkoušené inspirativní otázky a využívám referenčních zkušeností, které klienty inspirují, aby si uvědomili, co vlastně chtějí, co potřebují a co jsou pro ně priority. Způsob prodeje je už na mě, ale uvědomit si, co chci a z jakého důvodu je velmi důležité pro správné nastavení strategie.

Realitní makléř je vlastně takový mediátor celého procesu, který jím provází prakticky obě strany. Ze začátku provází nejprve stranu prodávající, posléze i stranu kupující, resp. potencionálně kupující. Při prohlídkách dané nemovitosti, resp. mnohdy ještě před nimi provádí makléř volnou formou analýzu potřeb a očekávání potencionálních kupujících, aby zjistil, zda právě tato nemovitost je pro ně ta pravá či nikoliv. Vše musí probíhat ryze aktivně, nikoliv pouze pasivně čekat, co se bude dít. Makléř provádí obě strany celým procesem prodeje či koupě nemovitosti vždy tak, aby ani jedna ze stran neměla pocit, že tu druhou výrazně protěžuje.

 

Ve finále je vždy nejlepším výsledkem celého obchodu, když kupujícímu vlastně ani příliš nevadí, že nakonec musel při koupi jeho vysněné nemovitosti sáhnout „do své kapsy“ hlouběji, než původně předpokládal. No a prodávající je logicky nadšený, že z prodeje jeho teď už bývalé nemovitosti díky „svému“ realitnímu makléři získal více, než s čím původně počítal. Aby to bylo kompletní, tak samozřejmě i sám realitní makléř je maximálně spokojený, že jsou spokojeni oba jeho klienti, kteří se mnohdy díky této své spokojenosti s důvěrou obrátí na právě tohoto skvělého realitního makléře s dalším realitním obchodem. Vždy se snažím udělat vzájemně výhodný byznys pro všechny strany. Realitní byznys není o krátkodobém obchodu a je třeba myslet dlouhodobě např. mít kvalitní vztahy nejen s prodávajícím.

V dalším článku vás seznámím s tím, jak namíchat prodejní strategii z ingrediencí, které vedou jednoznačně k úspěchu.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top