Klíčem k úspěchu v realitách jsou informace

Klíčem k úspěchu v realitách jsou informace

Klíčem k úspěchu v realitách jsou informace 1024 639 admin

Vždy byly klíčem k úspěchu informace a kontakty. Nejinak je tomu i v dnešní době, kdo má ty správné informace a kontakty, bude vždy o několik kroků napřed. Je spousta způsobů, jak se k těmto správným informacím dostat, je ovšem potřeba vědět, které ty informace jsou právě ty správné. A v tom se mj. liší kvalita jednotlivých realitních kanceláří a makléřů. Není ale zase tak lehké zjistit, kdo těmito správnými informacemi disponuje a kdo ne. Naštěstí existují reference a zkušenosti klientů, kteří již měli tu čest poznat ty kvality těch správných realitních makléřů.

 

Díky těm opravdu správným informacím je možné spousta věcí urychlit, zdokonalit, zefektivnit a získat tak pro své klienty maximální užitek. Proto není dobré podcenit výběr toho správného realitního makléře a věnovat tomu patřičný čas a úsilí, určitě se to ve výsledku vyplatí. Já kromě svých opravdu bohatých zkušeností navíc ještě na sobě pracuji, zdokonaluji se v různých odbornostech a dovednostech, procházím různými odbornými školeními, semináři a workshopy, účastním se různých odborných konferencí a dalších akcí, abych neustále držel krok s těmi nejlepšími, využíval moderních trendů, nástrojů a způsobů, jak co nejlépe poskytovat služby svým klientům. Získávám ty správné informace a dokážu je pak co nejlépe využít ve prospěch svých klientů, kteří to vždy oceňují.

Zkušenost ničím nenahradíš

Každý z nás má své osobní zkušenosti, které získal při různých činnostech a v různých situacích a které ovšem mohou být zcela odlišné od ostatních. Nepřenositelnost osobních zkušeností z nás pak dělá jedinečné osobnosti. Já v realitách působím již od roku 2007 a za tu dobu jsem úspěšně zrealizoval více než 300 realitních obchodů za více než 750 miliónů korun. Za tu dobu jsem získal opravdu bohaté zkušenosti, a to jak do šířky, tak i do hloubky. Každým dalším obchodním případem však získávám další a další zkušenosti, protože není každý úplně stejný. Můžu tak tyto své bohaté zkušenosti efektivně využívat u každého svého dalšího klienta, kdy je potřeba nejprve vždy individuálně vyhodnotit, jakou konkrétní svoji zkušenost využiji a podle toho pak nastavit další postup. Proto si můžu dovolit říct, že jsem schopen najít komplexní řešení pro opravdu každého svého klienta, a to bez ohledu na to, jak moc komplikovaný ten obchodní případ zrovna bude.

Čas jsou peníze, buď máme čas nebo peníze, málokdy obojí

Většina tzv. samoprodejců nemovitostí je na začátku prodeje své nemovitosti přesvědčena, že nepotřebují služby realitního makléře a že si tu svoji nemovitost prodají úplně sami. Vždyť co bude potřeba, tak si přece zajistí sami, od čeho máme Google, popř. mají nějaký okruh svých známých (právník, stavař apod.). Není to ale zase až tak jednoduché, jak by se zdálo. Prodej nemovitosti není jenom o tom udělat si pár fotek, napsat něco o té dané nemovitosti, pak si podat inzerát ideálně na nějaký „bezplatný“ inzertní server a pak se děj vůle boží, až se najde kupující, obrátím se na svého známého právníka a vše je hotovo. Tenhle postup se zdá opravdu jednoduchý, ovšem je to jako hrát ruskou ruletu, buď to to vyjde nebo to bohužel nevyjde a ten samoprodejce může přijít o svoji nemovitost, aniž by ovšem za ní dostal zaplaceno. Pak jsou tady ti zodpovědnější samoprodejci, kteří tomu prodeji své nemovitosti věnují mnohem více času.

 

Dají si tu práci a vyhledají si ze svého okolí nebo na internetu jednotlivé odborníky, ty pak osloví, aby pro ně vykonali určitou dílčí službu. Stráví nad tím relativně dost času, věnují tomu dost energie a každý z těch odborníků si za tu svoji službu samozřejmě řekne o nějakou odměnu. Pokud ovšem ten samoprodejce nemá osobní zkušenosti z prodeje nemovitosti, jen těžko může posoudit, co vše je potřeba zajistit, v jaké míře a rozsahu, aby se ta jeho nemovitost prodala rychle, za co nejvyšší možnou cenu a bezpečně. Ono se to nezdá, ale celý proces prodeje nemovitosti je dost složitá záležitost a skýtá spoustu úskalí a rizik, o kterých ovšem většina samoprodejců vůbec ani netuší, že existují. Když si spočítáte ten čas, který tomu věnujete, který byste mohli věnovat jiným příjemnějším věcem, pak si vezměte, kolik energie vás to bude stát a v neposlední řadě i peněz, tak pak nemůžete dojít k žádnému jinému závěru, než že se obrátíte při prodeji vaší nemovitosti vždy na odborníka, který se o vše postará za vás.

 

Je lepší věřit Googlu nebo svému makléři?

V dnešní uspěchané době, kdy lidi nemají vůbec na nic čas je právě čas jednou z těch nejdražších komodit. Minimálně tři generace v dnešní době využívají hojně internet, ať už na stolním počítači, notebooku, tabletu nebo v chytrém telefonu. Díky internetu jsme dneska schopni zjistit a zajistit prakticky vše, co potřebujeme a nevíme si s tím rady. Málokdy si ale sami uvědomíme, že internet je jako oheň, je to dobrý sluha, ale taky zlý pán. Je nám schopen pomoct, poradit, pobavit, ale může nám způsobit i nemalé potíže, a dokonce nás i připravit o peníze. Ne každý, kdo je na internetu, to s námi myslí dobře, a ne všem informacím, které na internetu najdeme, můžeme stoprocentně věřit. Proto bychom si měli dát velký pozor, jaké informace nám internet poskytuje a raději si je vždy pak ověřit. Internet je plný různých návodů, rad, tipů a vzorů různých smluv, ale jenom na základě všeho uvedeného nelze nikdy stoprocentně zaručit ten nejlepší výsledek, který nám to vše má přinést. Internet by vám měl pomoct především ve vyhledání toho správného realitního makléře, na základě informací, které si o něm právě na internetu najdete.

Prodej nemovitosti bez makléře je jako ruská ruleta, buď to vyjde nebo ne

Jsou prakticky tři skupiny klientů. Těmi prvními jsou tzv. samoprodejci, kteří se rozhodnou si svoji nemovitost prostě prodat za každou cenu sami. Další skupinou jsou majitelé nemovitostí, kteří se už od samého počátku rozhodnou obrátit se s prodejem své nemovitosti na odborníka a věnují patřičný čas a úsilí ve vyhledání toho pro ně nejlepšího realitního makléře. A tou poslední skupinou jsou rovněž tzv. samoprodejci, kteří si to prostě jenom vyzkoušeli a když zjistili, že se jim prodej jejich nemovitosti nedaří podle jejich představ, tak se nakonec rozhodnou pro služby odborníka. Vždyť když jsi jdete kupovat televizi nebo auto, tak se většinou taky před samotnou koupí a výběrem poradíte s někým, kdo tomu více rozumí. A to se u prodeje nemovitosti přitom jedná o mnohem více peněz, a navíc je to mnohem složitější proces. Poslední dobou se naštěstí už většina klientů obrací čím dál víc na služby profesionálů a odborníků, ať už při prodeji své nemovitosti nebo i při koupi svého vysněného domova. Nejspíš to bude tím, že si již uvědomují složitost toho celého procesu, který je čeká a doufám, že i taky tím, že jednotlivé realitní kanceláře a makléři už svým klientům dávají pocit, že jsou pro ně tou správnou přidanou hodnotou.

 

Chcete ušetřit nebo prodělat při prodeji své nemovitosti?

Slýchával jsem dost často, a ještě i teď to občas slyším, že jedním z těch hlavních důvodů, proč si majitelé nemovitostí je prodávají sami, je skutečnost, že nevidí důvod, proč by měli platit realitkám tak vysoké provize, že se jim to nevyplatí. Výše provize realitní kanceláře by měla vždy odrážet rozsah a kvalitu jejich služeb, stejně jako i nástroje, způsoby a postupy, kterými dosahují vždy těch nejlepších výsledků pro své klienty. V neposlední řadě by výše provize měla být poukazovat i na míru úspěšnosti této realitní kanceláře nebo makléře.

 

V praxi to znamená, že pokud si vyberete správně, tak se vám zcela jistě vždy vyplatí spolupráce při prodeji vaší nemovitosti s realitní kanceláří nebo makléřem. Nebavíme se pouze o penězích, ale především o tom, co vše je schopen ten realitní makléř pro vás udělat, že se o vše postará a vy se můžete věnovat jiným svým aktivitám, že se postará o maximální bezpečnost celého procesu prodeje vaší nemovitosti, takže vás ušetří veškerých starostí a stresu. V neposlední řadě proběhne díky jím navrženému komplexnímu řešení celý ten proces prodeje rychle a vždy za maximální možnou cenu, za kterou je realitní trh tu vaši nemovitost přijmout a udělat šťastným někoho jiného. Všechny tyto řádky píšu z vlastní zkušenosti a praxe a vím, že to takhle na 100 % funguje. Tady můžete sami posoudit, zda se vyplatí při prodeji vaší nemovitosti se obrátit třeba na mě.

 

V dalším článku vám řeknu více o tom, že obchod vždy začíná emocemi.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top