Reality na sociálních sítích. A jak toho naplno využít?

Reality na sociálních sítích. A jak toho naplno využít?

Reality na sociálních sítích. A jak toho naplno využít? 768 479 admin

Prodej nemovitosti tak trochu jinak

V dnešní moderní době, kdo není na sociálních sítích, jako by prostě nebyl. Sociální sítě se v současné době používají prakticky ke všemu, co vás jenom napadne. Slouží například ke komunikaci, k navazování různých vztahů, k zábavě, ke sdílení všeho možného, dokonce i ke vzdělávání, ale rovněž i k práci nebo k byznysu. Proto je dneska potřeba brát přítomnost na sociálních sítích už jako součást našeho života a prostě je přijmout. I když zrovna třeba neuvažujete o koupi nějaké nemovitosti, i přesto se vám určitě stalo, že jste na některé ze sociálních sítí uviděli příspěvek s nabídkou nějaké nemovitosti na prodej. A taky proč ne, vždyť přece reality a bydlení jsou součástí dnešního světa a dotýkají se určitě každého z nás, ať už chceme nebo ne. Zvykejme si proto, že se budeme setkávat s nabídkou nemovitostí na prodej na sociálních sítích čím dál častěji. Rozdíl mezi standardní inzercí nemovitostí na prodej na speciálních realitních inzertních portálech a na sociálních sítích je především v tom, že se na ty realitní inzertní portály chodí dívat především pouze ti, kteří aktuálně řeší nějaké své potřeby spojené s bydlením, případně s investicí do nemovitostí.

Kdežto na sociálních sítích se setkáváme s nabídkami nemovitostí na prodej úplně všichni, bez ohledu na to, jestli to aktuálně potřebujeme nebo ne. Může to být například tím, že jsme prostě jen něčí „přátelé“, nebo jen někoho „sledujeme“ nebo jsme se prostě jednoduše stali součástí nějaké určité cílové skupiny, na kterou se díky online marketingu zaměřil některý z realitních makléřů či jeho marketingový specialista. Jednoduše tomu nemáme šanci, jakkoliv uniknout, pokud se vyskytujeme na sociálních sítích. Zbývá nám prostě jediné, přijmout to jako fakt a smířit se s tím. Třeba nám to ale někdy přijde vhod, když zrovna budeme něco potřebovat řešit v souvislosti s nemovitostmi či bydlením.

Sociální sítě jako dobrý sluha, ale zlý pán

Každá ze sociálních sítí má své určité publikum, které je typické a skládá se z různých sociálních skupin, ať už se daná sociální síť zaměřuje spíše na teenagery, mladé lidi, je určena především pro zábavu nebo se zde publikují především fotky a videa, může se taky jednat třeba o profesní sociální síť apod. Je proto potřeba při publikování jednotlivých příspěvků týkajících se například nabídky nějaké prodávané nemovitosti se přizpůsobit svým obsahem především typu a publiku dané sociální sítě. Pokud chceme publikovat na odlišných typech sociální sítě, klidně můžeme ponechat obsah publikovaného příspěvku stejný, ovšem asi bude vhodné odlišit daný status nebo komentář k tomu příspěvku, jelikož budeme „hovořit“ pokaždé k trochu jinému publiku. Tyto odlišnosti, stejně jako například i výběr toho správného okruhu uživatelů, cílové skupiny, ke kterému budeme komunikovat, bychom asi vždy měli nechat spíše odborníkům. Jedná se totiž o dost zásadní problematiku, které není tak snadné porozumět a vyznat se v ní.

FB je stále nepřekonaná jednička

Průkopníkem a první sociální sítí na světě se stal Facebook. V současné době má Facebook po celém světě zhruba ž 2,5 miliardy uživatelů. Podle nejnovějších analýz a odhadů využívalo v září 2019 internet v ČR celkem 7,8 milionů uživatelů starších 10 let, přičemž více než 5,5 milionů uživatelů z nich využívá každý měsíc sociální síť Facebook. Jsou to ohromující čísla, před kterými prostě jednoduše nemůžeme utéct nebo je nebrat vážně. Facebook je sociální síť, kterou využívají různé věkové skupiny, sociální skupiny, obyvatelé měst i venkova, vysokoškoláci i lidi pouze se základním vzděláním, zaměstnanci i podnikatelé atd. Facebook je fenomén, který je dobré mít třeba ve svém podnikání na své straně a umět využít maximálně jeho potenciál. Díky opravdu obrovskému počtu jeho uživatelů nejen v ČR a spoustě přímých nebo nepřímých informací, které je Facebook schopen získat z dat a chování jeho uživatelů, je například v případě prodeje nemovitosti relativně dost přesně možné zacílit na určitou úzkou skupinu potencionálních zájemců o její koupi.

Proto se ti nejlepší realitní makléři buď sami zdokonalují v této problematice sociálních sítí nebo si ve většině případů raději najmou zkušeného odborníka, který se jim kompletně stará o efektivní využívání sociálních sítí pro prezentaci prodávaných nemovitostí.

Díky čemuž pak jsou schopni tito top realitní makléři prodat nemovitosti, v kombinaci s ostatními moderními nástroji, postupy a metodami, rychle a za co nejvíce peněz.

Pár minut slávy pro INSTAGRAM hvězdy

Poslední dobou stále populárnější sociální sítí se stává Instagram. Svým uživatelům umožňuje především sdílení fotografií, videí a chatování s přáteli.

Tato sociální síť je užívána většinou spíše mladší generací, což je dané nejspíše tím, že se tato generace ráda baví, neustále něco fotí, natáčí, komentuje, a především ráda neustále komunikuje se svými přáteli.

Není samozřejmě výjimkou, že se zde vyskytují i ostatní generace napříč, je to spíše o určitém stylu života, který uživatelé Instagramu vedou než o nějaké jejich věkové struktuře.

Při prodeji nemovitosti je dobré ji prezentovat i na této sociální síti, ovšem na Instagramu by to mělo být komunikováno jiným způsobem než na ostatních sociálních sítích. Dá se zde publikovat jak ve standardních příspěvcích, tak i v tzv. příbězích – InstaStories, které mají svoji viditelnost a dosah pouze 24 h, stejně jako i příběhy na Facebooku. Sociální sítě Instagram i Facebook mají stejného majitele, ovšem každá z nich cílí na jiné uživatele.

Neváhej a toč pro YOUTUBE

Pokud se v dnešní době chcete něco dozvědět nebo chcete něco udělat a nevíte jak na to, téměř vždy zamíříte na internet a tam s největší pravděpodobností na Google nebo na YouTube. Od roku 2006 mají oba internetové vyhledávače stejného majitele. YouTube je největší internetový vyhledávač nebo server pro sdílení videosouborů. Můžete si zde nahrát videa, zhlédnout je, hodnotit, sdílet a komentovat. Na YouTube jsou dostupné videoklipy, TV klipy, hudební videa, trailery k filmům, video-blogy, krátká originální videa, různé videonávody či videomanuály, různá vzdělávací videa apod. Poslední dobou vznikl s rostoucí popularitou YouTube i fenomén tzv. YouTuberů – tvůrců obsahu (videí), kteří kolem sebe budují určitou komunitu svých fanoušků, které pak svým vlastním videoobsahem určitým způsobem zasahují a výrazně ovlivňují, jsou s nimi v určité interakci.

Od roku 2008 působí YouTube i v českém internetovém rozhraní, a i zde je velice populární, ať už jej využíváte jakkoliv. Pokud při prodeji nemovitostí realitní makléř natáčí i jejich komentované videoprohlídky a umísťuje je pak na svém kanálu na YouTube, zvyšuje tím pak jejich dosah mezi potencionální zájemce o jejich koupi daleko více a rychleji. Pokud realitní makléř umí v rámci svého online marketingu efektivně pracovat s internetovým prostředím, a především se sociálními sítěmi, Googlem nebo YouTube, je zákonitě daleko úspěšnější v prodejích nemovitostí jeho klientů. Proto se zajímejte při prodeji nemovitosti u svého realitního makléře, jak je na tom s jeho působením obecně na internetu. V mnohém vám to napoví.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top