Z neznámé na právě prodané. I to umí realitní marketing

Z neznámé na právě prodané. I to umí realitní marketing

Z neznámé na právě prodané. I to umí realitní marketing 1024 639 admin

Marketing rozhoduje o úspěchu nabídky aneb skvělá nemovitost a průměrný marketing nebo průměrná nemovitost a skvělý marketing

Marketing má v celém procesu prodeje jakékoliv nemovitosti zcela výsostní postavení a určitě má své nezastupitelné místo. Bez marketingu si nedokážu představit, že by prodej nemovitosti mohl vůbec fungovat. Je úplně jedno, zda je prodávaná nemovitost podprůměrná, třeba byt před rekonstrukcí, průměrná nebo luxusní, to, co většinou rozhoduje o celém úspěchu prodeje nemovitosti je bezesporu marketing. A to ne ledajaký marketing, ale vždy ten nejlepší. Vždycky záleží, o jakou nemovitost se jedná a v jaké lokalitě, stejně tak je neméně důležité, který realitní makléř se o prodej této nemovitosti bude starat, jaké zkušenosti má s využíváním marketingu a jak efektivně s ním umí pracovat.

 

Jsem přesvědčený, že marketing určitě rozhoduje o úspěchu prodeje dané nemovitosti. Pokud totiž máte sebelepší nemovitost k prodeji, ale patřičně ji neodprezentujete a nikdo o ní vědět nebude, pak je výsledek předem jasný. Není proto dobré, jakkoliv podcenit roli marketingu při prodeji nemovitosti. Rozdíl mezi použitím efektivního marketingu a nepoužitím vůbec žádného marketingu může být při prodeji nemovitosti v řeči čísel zcela určitě i v řádech statisíců korun. A to už se vyplatí se na něj zaměřit, co říkáte?

Klíčem k úspěchu je předpokládat očekávání potenciálních zájemců

Zkuste se vcítit do role potencionálních kupujících či zájemců o koupi nějaké nemovitosti, co by vás při vyhledávání své vysněné nemovitosti nejvíce oslovilo? Tak zaprvé ji musíte asi nejdříve vůbec někde najít, aby vám to nedalo zase příliš práce, nejlépe aby si vás tato vaše vysněná nemovitost třeba „našla“ sama. Říkáte si, co to píšu za nesmysly. Ale věřte nebo ne, i tohle umí marketing.

 

Zadruhé vás určitě v té záplavě různých nabídek nemovitostí dle vašeho výběru nejvíce osloví ta, která je na první pohled něčím jiná, která se prostě něčím odlišuje. Zcela jistě je to její prezentace, profesionální fotografie nemovitosti připravené k prodeji, ideálně i komentovaná videoprohlídka, aby vám to navodilo ty správné pozitivní emoce, poutavě napsaný text, nejen o samotné nemovitosti, ale i například o jejím okolí, případně i 3D půdorysy, pro lepší představu a orientaci, nebo v poslední době velice populární 3D scan nemovitosti, díky kterému jste schopni si sami projít celou nemovitost a zjistit, zda ji chcete vidět i ve skutečnosti. Zájemci o koupi jakékoliv nemovitosti jsou dnes již mnohem náročnější než v minulosti, při svém vyhledávání kladou důraz právě na to, jak je konkrétní nemovitost prezentovaná, jaký první dojem na ně udělá, jaké emoce v nich vyvolá, a především podle toho se pak rozhodují, zda se na ní chtějí podívat i osobně. Dnešní doba je poněkud zrychlená a náročná na čas, je ho poslední dobou dosti málo a není nikdy nazbyt. Proto i zájemci o koupi nemovitosti nechtějí ztrácet čas nabídkami nemovitostí, které je prakticky ničím neosloví.

Profesionální prezentace nemovitosti šetří čas prodávajícím i kupujícím

Účel marketingu nabídky v realitách je především o tom, co nejlépe odprezentovat prodávanou nemovitost, odlišit ji od konkurenčních srovnatelných nabídek na trhu, udělat její co nejlepší první dojem a dostat ji mezi co nejvíce relevantních lidí, potencionálních zájemců o její koupi. V žádném případě není smyslem marketingu ukázat zcela jinou tvář prodávané nemovitosti, než jakou ve skutečnosti má, jakkoliv skrýt její případné nedostatky či jakkoliv zkreslit její skutečnou podobu. Smyslem marketingu nabídky je především vyzdvihnout přednosti prodávané nemovitosti a ukázat případně její potenciál, poskytnout případným zájemcům o její koupi z ní co nejlepší dojem a dát jim tu příležitost představit si, že zrovna tato nemovitost by mohla být jejích novým domovem. Díky správnému marketingu nabídky máte možnost si udělat určitý obrázek či dojem o prodávané nemovitosti ještě předtím, než byste ji viděli ve skutečnosti na její osobní prohlídce. Šetří vám proto váš drahocenný čas, který díky tomu pak můžete strávit jiným a mnohdy příjemnějším způsobem než chodit po desítkách prohlídek různých nemovitostí. Mnohdy při koupi nějaké nemovitosti zároveň budete nuceni prodat i tu vaši stávající nemovitost. Je nasnadě, že pakliže vás něčím zaujme prezentace určité prodávané nemovitosti, která se v mnohém výrazně odlišuje od těch ostatních nabídek srovnatelných nemovitostí, je velký předpoklad, že stejným způsobem by tento realitní makléř prezentoval i tu vaši nemovitost. Tzn. že smyslem marketingu nabídky v realitách je rovněž i udávání určitého standardu či směru, kterým by se realitní trh v ČR měl a mohl ubírat. Je pravdou, že by si realitní trh podle mého názoru zasloužil mít poněkud vyšší standard služeb realitních zprostředkovatelů, než donedávna měl. A právě správné používání marketingu nabídky je podle mě tou nejlepší cestou, jak zlepšit povědomí a kvalitu vnímání široké veřejnosti přidané hodnoty a potřeby realitních zprostředkovatelů v ČR.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top