Trendy v komplexním přístupu prodeje nemovitosti

Trendy v komplexním přístupu prodeje nemovitosti

Trendy v komplexním přístupu prodeje nemovitosti 1024 639 admin

Komplexní přístup musí vždy být individuálním řešením potřeb každého klienta, nelze komplexní přístup jakkoliv členit nebo paušalizovat. Vždy se musí jednat o ryze individuální záležitost, každý klient má různé potřeby, požadavky nebo možnosti a taky jeho očekávání jsou různá. Proto je vždy na začátku tak důležitá analýza potřeb klienta.

Široké portfolio služeb a vzájemná důvěra

Aby mohl realitní makléř vytvářet pro své klienty vždy jedinečná individuální řešení, musí mít ve svém portfoliu širokou nabídku služeb a prověřených odborníků, jelikož si každý klient i jeho nemovitost žádá vždy něco jiného. Je to nikdy nekončící proces, kdy ovšem komplexnost služeb makléře by vždy měla souviset s nemovitostmi a nikdy by neměla být příliš široká. Kvalitní realitní makléř musí umět posoudit, zda je vůbec schopen konkrétnímu klientovi pomoct, zda je jejich vzájemný vztah založený na důvěře, popř. zda neexistují jiné důvody, proč například některým klientům nedoporučit raději své prověřené kolegy makléře, kteří se lépe orientují v dané lokalitě nebo specifickém segmentu v realitách. Jsou i situace, kdy musí makléř sám posoudit a vyhodnotit, jestli je vztah s jeho klientem opravdu založený na vzájemné důvěře, anebo si klient i přes veškeré relevantní informace získané od svého zkušeného makléře trvá na svých požadavcích a podmínkách, jedná se většinou o nereálnou cenu dané nemovitosti.

Každý má právo volby výběru při prodeji nemovitosti

Reality byly v dávné minulosti tzv. královskou disciplínou a lidi si realitních makléřů vážili a respektovali je. Donedávna tomu bohužel bylo spíše opačně. Poslední dobou se ovšem začínají v realitách projevovat moderní trendy, začínají se používat moderní nástroje a způsoby prezentace a taky využívat možnosti, které v očích veřejnosti dávají při prodeji nemovitosti smysl a jsou tak ně přidanou hodnotou využít služeb právě takového realitního makléře, který tohle vše používá a svým klientům poskytuje. Čímž si opět po dlouhé době získává právě takový realitní makléř důvěru veřejnosti, určitou prestiž a respekt. Proto podle mě bude v budoucnu trendem, že si kvalitní realitní makléři budou své klienty vybírat a nebudou tzv. brát všechno a budou tak odmítat takové klienty a jejich nemovitosti, které jim prostě nebudou z různých důvodů dávat smysl.

 

Jaký je přínos komplexnosti řešení pro klienty?

Komplexní přístup k řešení potřeb jednotlivých klientů jim vždy přináší především rychlý prodej jejich nemovitosti za co nejvyšší cenu, bezpečně, a především bez jakýchkoliv starostí pro ně. Moji klienti oceňují především to, že se nemusí vůbec o nic starat, na začátku se pouze nastaví obchodní a marketingová strategie prodeje a konkrétní postup, který si s klientem odsouhlasíme a pak už vše probíhá většinou bez aktivní účasti klienta. Ten čas, který by moji klienti strávili nad tím vším, co je potřeba udělat pro maximálně efektivní prodej jejich nemovitosti pak můžou strávit mnohem příjemněji, podle svých představ, např. s rodinou, se svými blízkými, věnovat se svým koníčkům, práci apod. Příjemným bonusem pak bývá rychlý prodej dané nemovitosti a za co nejvyšší cenu.

Co vše vlastně obnáší komplexní řešení?

Komplexní řešení je vždy opravdu čistě individuální záležitost a vždy záleží na konkrétní situaci a potřebách každého klienta a taky na typu nemovitosti, jež je předmětem prodeje. Uvedu vám zde k některým typům nemovitostí pouze pár příkladů, jak lze přistoupit ke komplexnímu řešení jejich prodeje. Na základě svých bohatých zkušeností najdu vždy to správné a efektivní komplexní řešení pro své klienty. U prodeje bytu je to např. zajištění jeho přípravy k prodeji (vystěhování, výmalba, repase parket, výměna podlahových krytin, homestaging atd.), následné vyhledání jiné vhodné nemovitosti k přestěhování, zajištění stěhování, bytového designera, zajištění kompletní nebo částečné rekonstrukce, ať už prodávaného bytu nebo té nové nemovitosti apod.

 

U prodeje rodinného domu je to prakticky totéž jako u prodeje bytu, s tím rozdílem, že zde je potřeba ještě zajistit vyhotovení PENB, technické inspekce, popř. revize komína, elektřiny, různých technologií apod. Dále je rovněž potřeba zajistit úpravu zahrady a okolí domu (posekání trávy, zbavení se náletových dřevin, různých nepotřebných věcí atd.). Je prostě potřeba zajistit co nejlepší první dojem z prodávané nemovitosti. V případě potřeby je rovněž potřeba zajistit legalizaci tzv. černých staveb, vyřešit různá omezení vlastnického práva (věcná břemena, zástavní práva aj.) apod. V neposlední řadě je potřeba zajistit prověření právního stavu prakticky jakékoliv nemovitosti, stejně jako i stavebně-technického stavu. Samostatnou kapitolou je prodej pozemku.

 

Zde je potřeba hned na začátku kromě prověření právního stavu rovněž i zjistit, zda se vůbec jedná o stavební pozemek (územní plán), jaké jsou zde regulativy, co vše se tady dá postavit, jak je to s možným připojením na inženýrské sítě, jak je oficiálně řešený příjezd k pozemku, zda užívání pozemku není postiženo nějakými omezeními (povodňová mapa, ochranné pásmo – vysoké napětí, lesa, vodního toku, železničního koridoru, podzemního vedení inženýrských sítí apod.). Dalšími specifika pak obnáší prodej komerčních nemovitostí, hotelů, developerských projektů, orné půdy apod. Nad tím vším vždy já sám osobně dohlížím nebo se o to dokonce osobně postarám. Není to v žádném případě taxativní výčet všech potřebných kroků a jakýsi návod, jak si prodat co nejvýhodněji svoji nemovitost. Jsou to pouze příklady, jak lze přistupovat ke komplexnímu řešení při prodeji nemovitosti. V dalším článku vám prozradím, kdo to vlastně je realitní makléř a co by měl vše umět a že je vlastně sám sobě architektem i makléřem.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top