Prodejní strategií to nekončí. A co je dál?

Prodejní strategií to nekončí. A co je dál?

Prodejní strategií to nekončí. A co je dál? 1024 639 admin

S marketingem buď trefíte střed nebo končíte.

Součástí prodejní strategie by měla být v každém případě i marketingová strategie, ve které by měly být vždy individuálně vybrány ty nejefektivnější nástroje realitního marketingu, jež pomohou k co nejlepšímu výsledku celého procesu prodeje nemovitosti.

Každá marketingová strategie by měla být od samého začátku promyšlená a správně cílená na tu správnou cílovou skupinu potencionálních zájemců o koupi dané nemovitosti. Všechno vždy vychází z počáteční detailní analýzy potřeb, cílů a očekávání majitele prodávané nemovitosti. Proto je analýza potřeb klienta vždy tak důležitá, jelikož z ní pak vychází prakticky úplně vše, co je potřeba k dosažení co nejlepšího úspěchu. Marketingová strategie v sobě obsahuje vždy část offline i online marketingu. Je potřeba, aby v marketingové strategii byl individuálně použit tzv. marketingový mix, tzn. o jakou konkrétně nemovitost se jedná, za jakou cenu se prodává, jaká konkrétní prezentace se vytvoří a následně použije a jakými distribučními kanály se bude cíleně šířit.

Mezi ty nejdůležitější nástroje v realitním marketingu patří především sociální sítě, placené kampaně (Google, Seznam), vlastní web nemovitosti, inzerce na realitních inzertních portálech apod. Zde se efektivně propaguje konkrétní prodávaná nemovitost a zvyšuje se tím tak šance na její rychlý prodej a za co nejvyšší prodejní cenu. Jedná se o vysoce odbornou práci.

Sociální sítě – velmi záleží na kvalitě jednotlivých profilů na každé ze sociálních sítí (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.), zda jsou kvalitně zpracovány a především, zda mají kvalitní a hodnotný obsah, který je zajímavý pro publikum. Zároveň je ovšem důležité, jak se průběžně pracuje s daným profilem, zda se zde pravidelně publikuje a jaký obsah, zda se umí pracovat efektivně s okruhy uživatelů, se správným zacílením vždy na konkrétní cílovou skupinu, zda se publikuje pouze tzv. organicky nebo se investuje i do placeného publikování apod.

 

Placené kampaně – jedná se o velice sofistikované placené publikování pomocí odborně nastavených kampaní, kde se opět co nejefektivněji cílí na jednotlivé konkrétní cílové skupiny, v závislosti na typu nemovitosti, její velikosti, stavu, ceně, lokalitě apod. Placené kampaně mohou být jak na sociálních sítích, tak například na těch největších vyhledávačích (Google, Seznam, PPC kampaně, Sklik apod.).

 

Vlastní web nemovitosti – poslední dobou bývá takřka samozřejmostí u některých typů nemovitostí mít svůj vlastní web. Na tomto webu se u jednotlivých nemovitostí dá prezentovat daleko více informací, fotek, videí, virtuální prohlídky, různé mapy lokality apod. než na klasických realitních inzertních portálech, kde jsou vždy různá kapacitní omezení. Pakliže je web nemovitosti správně nastaven a optimalizován, je rovněž lépe tato nemovitost dohledatelná v rámci vyhledávání na internetu, čímž se zvyšuje její šance na úspěšný prodej. Zcela určitě je možné na tomto webu umístit všechny informace nejen o konkrétní nemovitosti, ale i o jejím okolí, dopravní dostupnosti, občanské vybavenosti, různých zajímavostech apod.

 

Inzerce na realitních portálech – v rámci České republiky existuje velké množství různých realitních inzertních portálů, na kterých probíhá většinou placená inzerce prodávaných nemovitostí. Z nich jednoznačně dominují ty největší giganti, jako je např. Sreality, Reality iDnes, RealityMix, Reality.cz, České Reality apod., nicméně i na všech ostatních realitních portálech se v závislosti na dané lokalitě vyplatí inzerovat. Některé z realitních inzertních portálů nabízí možnost tzv. topování, tzn. že je za úplatu možné se dostat aktuálně do popředí v inzerci na daném portálu, což opět zvyšuje šanci na prodej konkrétní nemovitosti. Rovněž je možné na některých portálech placeně ještě více zviditelňovat danou nemovitost, např. službou atraktivní nabídka nebo tip regionu apod.

 

Networking – mnohdy využívám ve své práci své mnohaleté kontakty, které si buduji a umím je využívat při získávání informací, ale i podnětů nebo dokonce získání klientů. Propojuji mnohdy své klienty s potencionálními investory, které ovšem dobře znám a mohu se za ně zaručit. A to je dnes velmi cenná deviza v obchodě v realitách. Pro tyto účely jsem založil MACHR klub, uzavřenou skupinu zajímavých lidí z různých oborů, odborníků a investorů, kde se pravidelně scházíme v přátelské atmosféře a učíme se vzájemně byznysu napříč mnoha obory.

 

Existují ještě další marketingové nástroje v realitách, které se vždy individuálně používají k propagaci a efektivnímu zacílení na konkrétní případné zájemce o koupi konkrétní nemovitosti.

Být online je nejen trendy, ale i nutnost.

V dnešní online době, která je prakticky už tak nějak závislá na online prostředí internetu, bez ohledu na to, čeho se to týká, je prakticky již nutností počítat při prodeji nemovitosti už od samého začátku s nastavením i online strategie v rámci marketingu.

 

Díky online prostředí internetu je dneska všechno rychlejší, lépe dostupné, skýtající větší možnosti a pokud se v něm umí správně pohybovat, tak i mnohem efektivnější, a to se nebavím jenom o obchodě, ale samozřejmě i v běžném životě je online prostředí už takřka nutností. Jedná se především o působení na sociálních sítích, které jsou doslova fenoménem této doby, proto je potřeba na toto adekvátně reagovat a nenechat si tzv. ujet vlak. Sám v tom „vlaku“ jedu už dost dlouho a musím přiznat, že je to teda fakt velký fičák a musím neustále držet krok, jinak se taky můžu ocitnout někde v odstaveném vagónu toho vlaku kdesi na vedlejší koleji. Pokud se ale realitní makléř neustále zdokonaluje, pracuje na sobě a posouvá se tak dále, zcela jistě je mu online prostředí internetu velice dobrým pomocníkem.

Marketing není důležitější, než realita a fakta.

Prezentace prodávané nemovitosti musí být velice citlivě nastavená, aby udělala na potencionální zájemce o její koupi vždy co nejlepší dojem, ovšem nikdy ne za cenu jakéhokoliv rozporu se skutečnou realitou.

 

Marketing zakázky je u prodeje nemovitosti tvořen především tím, co předchází jejímu samotnému prodeji, a to je příprava nemovitosti k prodeji.

 

Vždy je potřeba konkrétní nemovitost připravit k jejímu prodeji, bez ohledu na to, zda se jedná o novostavbu, nemovitost po rekonstrukci nebo před ní, a to především pomocí tzv. home stagingu – doslova vyjmutí domova z dané nemovitosti (dům, byt). Je potřeba, aby se potencionální kupující cítil v dané nemovitosti jako ve svém budoucím domově, nikoliv pouze jako někde na návštěvě. Realitní makléř ovšem musí vždy už v rámci této samotné přípravy velice citlivě pracovat s tím, jak pak chce následně tuto nemovitost prezentovat, na jakou cílovou skupinu se chce primárně zaměřit, jaký je potenciál dané nemovitosti, jaké jsou její silné stránky nebo naopak spíše slabší stránky. V žádném případě ale nikdy nesmí makléř, jakkoliv zakamuflovat nebo zatajit podstatné vady dané nemovitosti, ať už jsou to např. stavebně-technické vady různého rozsahu nebo právní vady, popř. různé podstatné negativní informace o dané lokalitě a případné kvalitě užívání dané nemovitosti kdykoliv v budoucnu.

 

Proto se mezi elitními realitními makléři poslední dobou začal hojně využívat tzv. 3D scan nemovitosti, jedná se o jakousi virtuální prohlídku, s mnohými dalšími doplňkovými funkcemi, díky níž prakticky není možné skrýt jakoukoliv zjevnou a okem viditelnou vadu v dané nemovitosti, protože toto 3D scanovací zařízení zachytí vše tak je aktuálně k dispozici. Kromě této „výhody“ se díky tomuto 3D scanu konkrétní prodávané nemovitosti v ní prakticky ani vůbec nemusíte fyzicky ocitnout, ovšem i přesto uvidíte vše tak jako byste tam ve skutečnosti byli. Proto tento moderní nástroj využívají top realitní makléři i k tomu, aby šetřili čas nejen svůj, ale především čas klientů. A jak se říká, čas jsou peníze.

 

Díky propracovanému a efektivnímu marketingu prodávané nemovitosti se výrazně zvyšuje šance na její rychlý prodej a mnohdy i za vyšší prodejní cenu. Díky skvělé prezentaci dané nemovitosti, založené na její ještě lepší přípravě k prodeji, se téměř vždy dosti výrazně odliší tato nemovitost v rámci ostatních konkurenčních srovnatelných nabídek, tudíž je pro potencionální zájemce daleko atraktivnější a žádanější, čímž je pak i díky tomu možné dosáhnout její vyšší prodejní ceny. A pomocí promyšleného a správně zacíleného marketingu se pak daná nemovitost dostane takřka rovnou na stůl konkrétním potencionálním kupujícím.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top