Proč je při prodeji nemovitostí důležitý homestaging?

Proč je při prodeji nemovitostí důležitý homestaging?

Proč je při prodeji nemovitostí důležitý homestaging? 1024 639 admin

Chcete prodat či pronajmout nemovitost, rádi byste odstranili veškeré nedostatky, aby byla cena za ní utržená pro vás co nejpřijatelnější a přemýšlíte nad tím, jak to udělat? Nabízí se několik možností. Patří mezi ně případná rekonstrukce či úprava nebo možnost využít homestaging.

Co je homestaging a proč jej využít?

Cílem této profesionální služby je co nejvíce zatraktivnit nemovitost, která je určena k prodeji či pronájmu. Díky tomu získá vyšší počet potenciálních zájemců a prodá či pronajme se za nejvyšší možnou cenu a v co nejkratší době.

V žádném případě neskrývá negativa a nezabývá se rekonstrukcí nemovitosti. Jejím prvořadým úkolem je vyzdvihnout pozitiva dané nemovitosti a upravit ji tak, aby byla co nejvíce zajímavá. Díky drobným úpravám mají potenciální zájemci možnost vidět široký potenciál a možnosti zařízení dané nemovitosti. Na každého z nás mají velký vliv emoce a pocity, které vznikají při pohledu na dobře vypadající nebo naopak neupravenou nemovitost. Díky nim se rozhodujeme, zda si nemovitost pořídíme nebo pronajmeme či nikoli.

Pokud nabídnete kvalitní fotografie, jež služba homestaging také ve většině případů zahrnuje, můžete na svou stranu získat i takové zájemce, kteří s koupí či pronájmem váhají, třeba díky ne úplně strategické poloze.

Výhod se však nabízí celá řada. Kromě kvalitní prezentace nemovitosti je to rychlejší prodej či pronájem, zvýšení atraktivity a tím pádem i kupní či pronájemní ceny nemovitosti.
Nemovitost vyzdvihne proti konkurenci a v neposlední řadě šetří váš čas a případné smlouvání s budoucím kupcem či nájemcem. Pokud zvolíte společnost, která povede homestaging tak, aby byl ušitý na míru vaší nemovitosti, máte zaručeno, že získáte tu nejvyšší možnou finanční částku.

Co homestaging zahrnuje?

Záleží na tom, jaké úpravy interiér vyžaduje. Někdy postačí jen menší a drobné změny, někdy je potřeba provést úprav více. Mezi ty drobné úpravy patří umístění vhodných dekorací. Mezi ty větší pak výmalba vhodnými barvami nebo třeba nové dveře či oprava podlahy. Některé společnosti nabízejí zatraktivnění interiéru zapůjčením vhodného nábytku, dekorací nebo celkový úklid interiéru. Samozřejmostí je dokonalé a profesionální nafocení v přijatelném světle, pozitivní popis, prezentace na internetu a příprava a realizace marketingové kampaně.

Jakým způsobem je homestaging obvykle realizován?

Jeho průběh se může trochu lišit a to v závislosti na stavu dané nemovitosti, jež souvisí s nadcházejícími úpravami. Také každá realitní kancelář má trochu jiné postupy. Základ je ale stejný.

  • Konzultace – Probíhá v konkrétní nemovitosti. Odborně vyškolený profesionál projde s majitelem celou nemovitost a navrhne potřebné změny, které obnášejí minimum finančních prostředků.
  • Vypracování posudku – Jedná se o zpracování zprávy, která zahrnuje všechny potřebné změny. Součástí je i celkový cenový odhad do nějž jsou zahrnuty i případné věci na zapůjčení či dokoupení.
  • Realizace – Jakmile majitel nemovitosti odsouhlasí potřebné změny i finanční prostředky, přijde řada na úpravu interiéru a jeho následného nafocení.
  • Prezentace na internetu – Vzhledem k tomu, že většina zájemců hledá v současné době odkup či pronájem nemovitosti na internetu, dochází k prezentaci vytvořených fotografií právě v tomto prostředí. Kromě kvalitních fotografií nabízejí některé realitní kanceláře také stále více oblíbené virtuální 3D prohlídky, díky kterým má potenciální zájemce opravdu realistickou možnost prohlídky vaší nemovitosti. Ta se tak stává ještě více atraktivní nabídkou.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top