Jedinečnost komplexního řešení na míru

Jedinečnost komplexního řešení na míru

Jedinečnost komplexního řešení na míru 1024 639 admin

Realitní makléř = zážitková agentura

Je strašně složité uspokojit každého klienta na maximum, jelikož každý klient je jiný, jiné jsou jeho potřeby, možnosti, požadavky, stejně tak jiná je každá jednotlivá nemovitost. Někdy si připadám ne jako realitní makléř, ale spíše jako nějaká zážitková agentura, kde oním zážitkem a uspokojení potřeb klienta je prodej jeho nemovitosti. Pokud budete poskytovat svým klientům pouze „standardní“ služby jako většina realitních zprostředkovatelů, je otázka, jak dlouho vám to vydrží. Od začátku svého působení v realitách jsem šel trochu jinou cestou, dělal jsem pro své klienty vždy maximum, bez ohledu na to, jestli se to vyplatilo nebo ne. Já sám jsem dost náročný zákazník, ať kupuji cokoliv, proto jsem náročný i sám k sobě a k tomu, jak přistupuji já ke všem svým klientům.

Hodnoty, zásady a principy v realitách

V realitách podle mě nejde pracovat podle nějakých šablon a postupů. Ty jsou pouze pro usnadnění cesty k výsledku nebo k cíli. Já se ve svém realitním byznysu řídím především svými hodnotami, zásadami a principy, díky kterým jsem pro své klienty vždy předvídatelný a snad i podle nich si mě vybírají a obracejí se na mě s důvěrou při prodeji jejich nemovitosti. Tím nejzákladnějším principem je pro ně to, že každý klient je pro mě VIP, nedělám rozdíly. Vždy mi jde především o klienta, nikdy pro mě není prioritou jeho nemovitost. Vždy a za každých okolností hájím zájmy svého klienta, vracím mu tak důvěru, kterou ve mně vložil, když se rozhodl pro prodej jeho nemovitosti právě přeze mě. Ke každému klientovi vždy přistupuji čestně, maximálně upřímně a otevřeně a s maximálním nasazením a pečlivostí. Díky těmto a dalším zásadám a principům je pro mě každý klient a prodej jeho nemovitosti vždy zábava, miluji svoji práci, kterou s trochou nadsázky považuji spíše za poslání pomáhat druhým.

 

Ta nejjednodušší řešení jsou obvykle ta nejtěžší

Nejtěžší na tom všem je vše skloubit a zkoordinovat tak, aby to navenek na klienta působilo jednoduše, aby se v tom všem neztrácel a bylo to pro něj maximálně srozumitelné. I proto se pak možná pro nezasvěcené jeví celý ten opravdu složitý proces prodeje nemovitosti tak jednoduše, skutečnost je ovšem opravdu jiná. Je potřeba, aby to působilo na klienta jednoduše, ale zároveň aby to nemělo vůbec žádný vliv na kvalitu poskytovaných služeb, a především na požadovaný výsledek, a tím je vždy maximální spokojenost klienta. A je jedno, zda tím požadovaným výsledkem je co nejvyšší možná prodejní cena nemovitosti, rychlost prodeje nebo zajištění pro něj nového domova.

 

Jak se rodí to mé komplexní řešení na míru?

Ke každému klientovi přistupuji vždy individuálně a maximálně komplexně, proto není jednoduché jednoznačně nadefinovat nějaký univerzální návod nebo postup. Vždy vycházím z analýzy potřeb klienta a jeho očekávání. Na základě toho pak nastavuji vše tak, aby to fungovalo…někdy si připadám tak trochu jako když pejsek s kočičkou pekli dort. Když to hodně zjednoduším, tak to mé nejlepší řešení pro mého klienta je vždy takové, díky kterému se můj klient může po celou dobu prodeje jeho nemovitosti věnovat jiným věcem, své rodině, koníčkům, práci, byznysu apod. Samozřejmě, že každého klienta zajímá, za kolik se ta jeho nemovitost prodá. Díky mému komplexnímu řešení na míru vždy garantuji svým klientům úspěšnost prodeje jejich nemovitostí, a to za nejvyšší možnou cenu na trhu.

Ukázaná platí, posuďte sami

Je těžké vybrat pár příkladů z těch více než 300 úspěšně zrealizovaných realitních obchodů. Vyberu tedy aspoň jeden z těch nejčerstvějších a rovnou jeden z těch nejsložitějších. Jedná se o prodej bytu 3+1 mé kamarádky v Praze 10-Strašnicích, kdy se na mě obrátila čerstvě po tom, co jí umřela maminka. Bylo to pro ni těžké období, ale potřebovala rychle vyřešit přestěhování jejího tatínka do jiného bytu, který chtěla koupit. Řeknete si, relativně standardní postup. Opak byl však pravdou. Byt byl v původním stavu, za více než 46 let totálně přeplněný různými „potřebnými“ věcmi, spoustou nábytku, navíc se celou dobu v něm dost často kouřilo, navíc to je byt v posledním 3. patře cihlového domu bez výtahu, a ještě před rekonstrukcí. Kamarádka byla z celé té situace zoufalá, a navíc musela rychle vyřešit i další osud svého tatínka, který ovšem po celou dobu prodeje bytu v tom bytě musel bydlet, a to dokonce až do doby, než se koupí nový byt, kam se pak přestěhuje. Nutno podotknout, že ten nový byt se ovšem kupoval za peníze z prodeje toho stávajícího bytu. Aby to nebylo tak úplně jednoduché, ten nový byt by měl být nejlépe v té samé lokalitě, jelikož zde byl její otec zvyklý a žil zde prakticky celý svůj dlouhý život. Nabídl jsem jí tedy, že se o vše postarám a vše zařídím.

Nastavil jsem tedy obchodní strategii prodeje tohoto bytu a zároveň i podrobný plán prací, které byly nutné udělat, aby se byt co nejlépe připravil k prodeji. Poté jsem zajistil a zkontaktoval všechny partnery a dodavatele služeb, které byly potřeba zároveň i zkoordinovat, aby vše na sebe navazovalo a byt byl připravený k prodeji co nejdříve. Nejdříve jsem vykomunikoval s tím tatínkem kamarádky, aby si vybral vše, co bude chtít nechat a připraví vše ostatní, čeho se budou chtít zbavit. Bylo toho přes 50 velkých pytlů, nějaký nábytek, staré koberce, vyklidila se i sklepní kóje atd. Poté se v bytě natíraly všechny interiérové dveře a zárubně, radiátory, opravovaly se popraskané zdi, poté se celý byt vymaloval, repasovaly se parkety a vše se uklidilo. Pak přišli na řadu designeři, kteří udělali kompletní homestaging celého bytu, který byl opravdu k nepoznání. Udělaly se profesionální fotky, natočila se komentovaná videoprohlídka bytu i jeho okolí, připravila se poutavá prezentace bytu a vše mohlo začít. Byt opravdu neskutečně prokouknul, a i proto jsem si mohl dovolit nastavit jeho startovací prodejní cenu výše. I přesto byl o tento byt velký zájem a v první den proběhlo asi 12 prohlídek, ze kterých vzešlo 5 vážných zájemců, pak proběhly ještě další dvě kola prohlídek. Nakonec jsem díky zvýšenému zájmu vysoutěžil ještě další zvýšení prodejní ceny bytu. Nakonec se byt prodal o 450.000 Kč více než byla původně nastavená jeho reálná prodejní cena. Zároveň s prodejem tohoto bytu jsem pomáhal jeho majitelce s vyhledáváním nového domova pro jejího tatínka, nakonec se podařilo, a dokonce i ve stejné lokalitě, pouze o pár ulic dále. I při této koupi nového bytu jsem kamarádce vyjednal 100.000 Kč slevu. Celkově jsem tak pomohl kamarádce a zároveň i své klientce získat o 550.000 Kč více než s čím počítala. A to se vyplatí, co myslíte? Abyste mohli sami posoudit tu moji přidanou hodnotu, podívejte se na https://machnik.cz/pripadova_studie.

Každá zakázka je ovšem jiná, byť se zdánlivě zdají na první pohled stejné nebo podobné. Je tam vždy spousta odlišností a složitostí, které je potřeba většinou odhalit hned na začátku a připravit se na ně, aby nás pak nepřekvapily kdykoliv v průběhu. A to bez bohatých zkušeností při vší skromnosti není dost možné. Určitě je potřeba mít i určitou intuici a cit pro vyhodnocení určitých skutečností, dále pak v některých případech i notnou dávku štěstí, kreativní myšlení, umět se rychle a správně rozhodnout, a především být vždy nad věcí a nepodlehnout dané situaci.

V čem jsou má komplexní řešení na míru jedinečná?

V žádném případě se necítím být ničím výjimečný, ani unikátní, nedělám nic extra originálního, ale i přesto si přijdu jedinečný. Je to především tím, jak ke všemu přistupuji, jak se odráží mé osobní hodnoty i do mého podnikání, jak mám nastavenou morálku a etiku, jakými zásadami a principy se řídím, jakými lidmi se v podnikání obklopuji, že sleduji trendy a vývoj realitního trhu a že používám moderní nástroje, způsoby a možnosti, jak co nejlépe poskytovat služby svým klientům. Určitě je to i těmi mými bohatými a cennými zkušenostmi, díky kterým jsem dnes schopen zrealizovat jakkoliv složitý či zdánlivě neřešitelný realitní obchod. Ale i přesto nebo možná právě proto se i nadále neustále vzdělávám a posouvám vždy úroveň svých služeb výš a výš, abych byl vždy pro své klienty přidanou hodnotou a poskytl jim vždy ten nejlepší servis.

 

Snad jsem vám na tomto miniseriálu o komplexnosti řešení při prodeji nemovitosti alespoň přiblížil práci realitního makléře a dal vám nahlédnout pod pokličku té naší realitní branže. Jen podotýkám, že ne všichni realitní makléři to dělají stejně, ale je to prakticky úplně stejné, jako v jakémkoliv jiném oboru. Vždy to bylo, je a bude pouze o lidech, kteří pro vás vykonávají jakoukoliv službu. Mým cílem je svojí prací i těmito články více kultivovat realitní trh a zlepšovat povědomí veřejnosti o realitním zprostředkování jako takovém, abyste vůbec věděli, co při prodeji vaší nemovitosti vyžadovat po svém realitním makléři. Vždyť přece každý má právo na kvalitu, tak si na ní trvejte a vyžadujte ji a určitě se vám to vyplatí.

Copyright © 2019 Roman Machník, realitní makléř. Ochrana osobních údajů

Back to top